dilluns, 9 de novembre del 2009

Professor Frink

El meu veí em tallàrà el coll! ... i és que resulta que té una granja amb 336 gallines. 210 li donen ous rossos i la resta ous blancs. Les gallines, diu, són molt disciplinades i posen un ou cada dia.

Els volia empaquetar en oueres quant més grans millor i jo, tot decidit, li vaig dir que ho fes en oueres de trenta ous. Ups! ... no ha funcionat perquè li sobren uns quants ous blancs.

Vaja professor!!!, m'ha dit.

Ara he refet els càlculs i crec que ho hauria de fer en oueres de quinze ous però no n'estic segur. Saps tu com han de ser aquestes oueres?.

3 comentaris:

Alícia Díaz Gámez ha dit...

Hola Professor Frink!

Jo penso que ho pot saber fent el m.c.d. (ara estic fent les operacions i ...) HO TINCC!!

Divisors de 210 i 126:

210: 1-2-3-5-6-7-10-14-15-21-30-35- (42)-70-105-210.

126: 1-2-3-6-7-9-14-18-21-(42)-63- 126.


Ho tenim!! El m.c.d. és el 42, i per tant, la quantitat màxima d'ous que es poden epaquetar sense que que sobri cap.


Ja no et tallarà el cap i podràs posar més problemes.


Arreveure!


Alícia Díaz Gámez

RAUL RAMOS ha dit...

OLAAAAAAAAAAA FRINK I HOMER!!!!!!!

ES PODRIA FER AMB EL M.C.D .....

el de 210 i 126 es 42!!!!!
AIXÍ K SÓN ELS K PODRÀ EMPAKETAR.

DW AVISAM KUAN VINGUI HOMER !!!!!!

P. Frink ha dit...

QUARANTA-DOOOOOOSSSS!!!! ...és clar!, el màxim comú divisor.

Ha de dividir el número d'ous blancs, d'ous rossos i ha de ser el més gran possible ... el mcd!!!!

Gràcies Alícia