dimecres, 28 d’octubre del 2009

La Castanyada

Sabíeu que....

Era creença comuna que la nit de Tots Sants les ànimes dels avantpassats retornaven a les cases i els llocs on havien viscut. Fins i tot es precisava l'hora: a partir de les dues de la tarda de la diada de Tots Sants fins a l'endemà a la mateixa hora.

Altres creences afecten directament als infants. Així, en fer la castanyada, es deia als nens que no es mengessin totes les castanyes perquè si no en deixaven a la nit alguna per a les ànimes, aquestes anirien a la nit a estirar-los pels peus mentre dormissin. Els nens, és clar, preferien deixar-ne alguna als peus del llit -que l'endemà trobaven canviada per un panallet- o al plat de servir-les.


En algunes poblacions, els infants posaven una castanya en cada graó de l'escala de la casa o pels racons i d'altres resaven un parenostre en menjar-se-les perquè, a la nit, els morts no se'ls enduguessin.

3 comentaris:

aLmaa ha dit...

Jo, aquest any, per a celebrar Tots Sants, el que vaig fer va ser anar-me amb uns amics a un Túnel del Terror i, després vaig menjar-me unes castanyes a casa...

Adeeeu!

Adrià Bautista 1er C ha dit...

JAJAJAJ
si encara tinc por eeeh?
la veritat es que hem vau deixar sol el primer i a mi que un pallasso hem sonrigui davant no hem fa gaire gracia.

Ja m'he passat escribint.



Adeeeeu

aLmaa ha dit...

Holaa!
Buaa... Lo que diu l'Adri es veritat...
Encara penso amb el pallasso aquell i amb l'home llop...
L'Alicia dient que li diguessim al Cristiano Ronaldo que estava enamorada d'ell i jo cridant tota l'estona...

xDD!

Pero va estar bé!


Uenuu...


Adeeeu!






aLmaa...[**]