dijous, 3 de desembre del 2009

Professor Frink

Un dubte!, un dubte!, un dubte! ... quan busco tots els divisors d'un número vaig fent divisions i divisions. Com que cada vegada que trobo una divisió exacta em surten dos divisors ... això vol dir que tots els números tenen un nombre parell de divisors, no?.

Ho he provat amb el 6: 1, 2, 3 i 6 (4 divisors), amb el 18: 1, 2, 3, 6, 9 i 18 (6 divisors), amb el 30: 1, 2, 3, 5, 6, 10, 15 i 30 (8 divisors), ...

El Joan m'ha dit que això no és veritat. Hi ha números amb un nombre imparell de divisors?.

4 comentaris:

aLmaa ha dit...

Hola Professor Frink!
Eh...
Jo diria que sí, perquè el 9, té de divisors: 1, 3 i 9 (3 divisors).

Ara buscaré més a veure si em surten però, la resposta es que SÍ!


Adeeeu!

aLmaa ha dit...

Holaa!
Bueno...
He estat fent uns quants càlculs, i he trobat que el 9, el 16, el 22 i el 25 tenen un nombre imparell de divisors:


9> 1, 3 i 9 [3 divisors]
16> 1, 2 , 4 , 8 i 16 [5 divisors]
22> 1, 11 i 22 [3 divisors]
25> 1, 5 i 25 [3 divisors]


A lo millor m'he saltat algun, però això demostra que SÍ que hi han números amb un nombre imparell de divisors!








Adeeeu!






aLmaa...[**]

P. Frink ha dit...

És veritat!

El 9, el 16 i el 25 ... mmmmmmmm ...
però del 22 t'has descuidat del 2, no?.

Creus que hi ha alguna manera de trobar-los fàcilment?.

aLmaa ha dit...

Aish!
He anat massa ràpida i m'he saltat el 2...

=S

Jo, el que he fet, ha sigut, descartar els números primers (perquè només tenen 2 divisors) i, els que tenien un nombre parell de divisors els descartava també...
I, després el que quedaven eren els que tenien un número imparell de divisors...




adeeu!




aLmaa...[**]